Polityka prywatności
Niniejsza Polityka Prywatności stanowi realizację obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako „RODO”). Przedstawione poniżej informacje uwzględniają główne aspekty związane z przetwarzaniem danych osobowych użytkowników Serwisu www.logifact.pl (dalej jako „Serwis” lub „Strona internetowa”) oraz osób działających w ich imieniu.
Niniejsza Polityka obejmuje także informacje dotyczące stosowanych na Stronie internetowej plików cookies.
I. Informacje ogólne
- Administratorem danych osobowych zgodnie z RODO jest: LOGIFACT Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Migdałowej 4/36, wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000228243, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XIV Wydział Gospodarczy, o numerze NIP: 525-232-06-98 i numerze: REGON 140023917 oraz kapitale zakładowym 50 000,00 zł (zwana dalej również „Administratorem”).
- W przypadku pytań związanych z niniejszym dokumentem, jak również przetwarzaniem Twoich danych osobowych, możesz skontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: logifact@logifact.pl. lub na adres do korespondencji: ul. Migdałowa 4/36, 02-796 Warszawa.
II.Najważniejsze zasady
- Administrator przetwarza Twoje dane jedynie w takim zakresie, jaki jest niezbędny do udostępniania funkcjonalności Serwisu oraz dokonywania innych czynności opisanych w niniejszym dokumencie.
- Administrator przetwarza Twoje dane w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami, w tym RODO.
- Podanie danych osobowych w większości przypadków jest dobrowolne. Jednakże nieprzekazanie określonych, wskazanych w Polityce Prywatności danych osobowych będzie się wiązało z brakiem możliwości współpracy oraz kontaktu z Administratorem.
III. Cele przetwarzania danych osobowych
1. W zwiazku z funkcjonowaniem strony internetowej Twoje dane osobowe są lub mogą być przetwarzane przez Administratora w następujących celach:
- kontaktu za pośrednictwem formularza kontaktowego
podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest zgoda wynikająca z zainicjowania kontaktu (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), a także prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na możliwości kontaktu z użytkownikami oraz dbałości o jak najwyższy poziom obsługi klienta (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby zainicjować kontakt za pośrednictwem formularza kontaktowego;
- umożliwienia subskrybowania usługi newsletter
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest zgoda na otrzymywanie newslettera (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Za pośrednictwem Strony internetowej masz możliwość zasubskrybowania newslettera, w ramach którego Administrator będzie wysyłać na podany przez Ciebie adres e-mail aktualne informacje o działalności Administratora, w tym informacje handlowe. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby zasubskrybować newsletter;
- analizowanie danych zbieranych automatycznie przy korzystaniu ze Strony
Twoje dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, czyli w ramach prawnie uzasadnionego interesu Administratora, wyrażającego się w zapewnieniu prawidłowego i bezpiecznego funkcjonowania Strony, prowadzenia statystyk jej wyświetlania oraz marketingu i produktów i usług świadczonych przez Administratora. W ramach analizy przetwarzane są dane osobowe dotyczące nr IP urządzenia, z którego korzystasz ze Strony oraz dane dotyczące aktywności na Stronie. Przetwarzane w ten sposób dane osobowe nie są jednak nigdzie zapisywane ani archiwizowane. Administrator wykorzystuje w ramach Strony narzędzia Google Analytics (narzędzia do analityki internetowej firmy). Google Analytics korzysta z metod, które umożliwiają analizę korzystania ze Strony internetowej – na przykład pliki cookies. Szczegóły usługi są dostępne pod linkiem: https://analytics.google.com/analytics/web/provision/?hl=pl#/provision
W ramach analizy przetwarzane są dane osobowe dotyczące nr IP urządzenia, z którego korzystasz ze Strony internetowej oraz dane dotyczące aktywności na Stronie. Przetwarzane w ten sposób dane osobowe nie są jednak nigdzie zapisywane ani archiwizowane.
Zgodnie z zapewnieniami Google, w odniesieniu do użytkowników Google w Europejskim Obszarze Gospodarczym i w Szwajcarii jest Google Ireland Limited z siedzibą w Dublinie w Irlandii (Gordon House Barrow Street Dublin 4 Ireland).
Automatycznie zgromadzone informacje dotyczące korzystania ze Strony mogą być przekazywane do serwera Google i tam przechowywane. Google zapewnia, że korzysta z mechanizmów ochrony danych przewidzianych przez przepisy europejskie. Szczegóły są dostępne pod linkiem: https://policies.google.com/privacy?hl=pl
Możesz zapobiec rejestrowaniu zgromadzonych przez pliki cookies danych dotyczących korzystania ze Strony internetowej (w tym adresu IP) przez Google, jak też przetwarzaniu tych danych, jeśli pobierzesz i zainstalujesz wtyczkę do przeglądarki dostępną pod linkiem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl
2. Poza funkcjonowaniem Serwisu Administrator może przetwarzać Twoje dane osobowe w celach:
- zawarcia i wykonania umowy
Podstawą prawną przetwarzania jest podjęcie czynności zmierzających do zawarcia umowy oraz jej zawarcie (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
- prowadzenia korespondencji lub innej formy komunikacji
Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane przez Administratora w celu kontaktu pisemnego, telefonicznego lub elektronicznego, prowadzenia korespondencji lub komunikacji. Podstawą przetwarzania jest w takiej sytuacji prawnie uzasadniony interes Administratora danych polegający na umożliwieniu kontaktu oraz dbałości o relacje handlowe z Klientami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Jeśli inicjatywa rozmowy wyszła od Ciebie, Twoje dane będą przetwarzane na podstawie zgody wynikającej z zainicjowania kontaktu (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do prowadzenia korespondencji lub komunikacji;
- przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych
Elementem relacji Administratora z Klientami jest przedstawianie ofert marketingowych dotyczących produktów i usług Administratora. Możesz wyrazić dobrowolną zgodę na otrzymywanie na podany adres e-mail lub numer telefonu informacji handlowej zawierającej informacje handlowe. Przetwarzanie danych w powyższym zakresie odbywa się na podstawie zgody, a także w ramach prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. a i f RODO). Wyrażenie zgody i przekazanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby otrzymywać od Administratora informacje handlowe.
Administrator podejmuje ponadto działania marketingowe niewymagające Twojej zgody,
w tym tworzy i utrzymuje bazy klientów, jak też prowadzi inne działania promujące działalność Administratora oraz marek wchodzące w skład jego oferty handlowej;
- wywiązywania się z nałożonych prawem obowiązków
Twoje dane mogą być przetwarzane w celu wywiązania się z nałożonych na Administratora obowiązków, przewidzianych przepisami prawa, w tym w celu przekazania twoich danych na potrzeby postępowań sądowych, administracyjnych, bądź innych postępowań przed organami państwowymi, a także w celu wywiązania się z obowiązków wynikających
z przepisów o rachunkowości i prawa podatkowego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). Przetwarzanie danych osobowych stanowi w tych przypadkach obowiązek wynikający
z przepisów prawa;
- cele archiwalne i dowodowe
Twoje dane mogą być przetwarzane w celach archiwalnych i dowodowych, na potrzeby zabezpieczenia informacji, które mogą służyć wykazywaniu faktów, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit f RODO). Zarchiwizowane w ten sposób dane mogą służyć w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami lub zarzutami.
3. Administrator może przetwarzać Twoje dane osobowe także w ramach profili w mediach społecznościowych:
Podstawa przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na zbieraniu za pośrednictwem portalu Facebook danych dotyczących aktywności na profilu Administratora, danych pozwalających na dokonywanie anonimowej analizy grup użytkowników i interakcji oraz na przedstawianiu informacji dotyczących działalności Administratora (zgodnie z treścią art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podstawą przetwarzania danych jest także zgoda użytkownika wynikająca z aktywności na profilu Administratora na portalu Facebook (do art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
Podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na zbieraniu za pośrednictwem portalu LinkedIn danych dotyczących aktywności na profilu Administratora, danych pozwalających na dokonywanie anonimowej analizy grup użytkowników i interakcji oraz na przedstawianiu informacji dotyczących działalności Administratora (zgodnie z treścią art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podstawą przetwarzania danych jest także zgoda użytkownika wynikająca z aktywności na profilu Administratora na portalu LinkedIn (do art. 6 ust. 1 lit. a RODO)
4. W związku z zarządzaniem profilem Administratora na portalu Facebook obowiązują następujące szczegółowe zasady:
- Dane użytkownika mogą być przetwarzane przez Administratora w przypadku jakiejkolwiek aktywności na profilu Administratora na portalu Facebook (w tym polubienia profilu, zamieszczenia komentarza, polubienia wpisu, etc.).
- Za pośrednictwem portalu Facebook Administrator może otrzymywać dane osobowe podzielone na kategorie użytkowników, takie jak: łączna liczba wizyt, reakcje na posty, komentarze, proporcja odwiedzających z podziałem mężczyzn i kobiet, źródło wizyty, informacje dotyczące kliknięć w określone treści na stronie, takich jak mapy lub informacje kontaktowe, zasięgi postów.
- Aktywność użytkownika na profilu Administratora na portalu Facebook ma charakter całkowicie dobrowolny, ale jej dokonanie jest równoznaczne z przetwarzaniem danych osobowych. Nie mamy wpływu na tworzenie i wyświetlanie analiz oraz nie możemy zatrzymać gromadzenia ani przetwarzania danych w tym celu. Jeżeli chcesz ograniczyć połączenie z profilem Administratora na portalu Facebook, możesz skorzystać z funkcji oferowanych na tej platformie, aby przestać obserwować lub subskrybować profil Administratora.
- Niezależnie od powyższego, portale Facebook mogą wykorzystywać Twoje dane do własnych celów, w szczególności do badania rynku i reklamy. Pliki cookie mogą być przechowywane na Twoim komputerze, który analizuje zachowanie podczas użytkowania. Inne informacje, w tym na temat Twoich urządzeń oraz połączenia internetowego, mogą być zbierane i łączone z Twoim kontem. Facebook może utworzyć Twój profil, nawet jeśli nie jesteś zalogowana/-y lub nie posiadasz zarejestrowanego konta na platformie. Profile te, mogą służyć do wyświetlania ukierunkowanej reklamy na poszczególnych platformach.
- Dostawcą portalu Facebook jest Meta Platforms Ireland Limited z siedzibą 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2 Ireland.
- Szczegóły przetwarzania danych osobowych na portalu Facebook zostały uregulowane w dokumentach dotyczących prywatności, dostępnych pod adresem https://www.facebook.com/privacy/policy/?entry_point=data_policy_redirect&entry=0
- Dostawcą platformy LinkedIn jest LinkedIn Ireland Unlimited Company, Wilton Place, Dublin 2, Irland. Spółka ta przetwarza dane osobowe użytkowników mających miejsce zamieszkania w Unii Europejskiej, na terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Szwajcarii. LinkedIn może łączyć zachowania zalogowanego użytkownika podczas przeglądania z innymi informacjami. Korzystanie z przycisków LinkedIn stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na możliwości dokonywania wymiany informacji na temat usług i produktów Administratora oraz ich ulepszania. W zakresie nieopisanym powyżej zastosowanie znajduje Polityka prywatności LinkedIn, dostępna pod poniższym linkiem: https://www.linkedin.com/legal/privacy-policy?trk=homepage-basic_footer-privacy-policy
IV. Odbiorcy danych osobowych
Administrator nie udostępnia Twoich danych podmiotom trzecim, chyba że jest to niezbędne do zapewnienia prawidłowego przetwarzania danych osobowych i prowadzenia działalności przez Administratora. Dane są lub mogą być udostępniane lub powierzane następującym podmiotom:
- podmiotom świadczącym usługi IT i hostingowe,
- dostawcom narzędzi do analityki internetowej (np. Google Analytics),
- firmom wspierającym komunikację i marketing (np. narzędzia e-mail marketingowe),
- podmiotom przetwarzającym (na podstawie zawartych umów o powierzenie przetwarzania danych osobowych):
- podmiotom, które mogą uzyskać dostęp do Twoich danych przy świadczeniu na rzecz Administratora usług informatycznych, dostarczania poczty elektronicznej i innych elektronicznych środków komunikacji, jak też podmiotom obsługującym wykorzystywane przez Administratora bazy danych i systemy informatyczne,
- podmiotom świadczącym na rzecz Administratora usługi księgowe;
- uprawnionym organom, jeżeli obowiązek taki wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
Administrator nie przekazuje danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG), chyba że korzystanie z zewnętrznych narzędzi (np. Google, Meta) wiąże się z takim transferem. W takich przypadkach dane są przekazywane zgodnie z mechanizmami zgodności przewidzianymi w RODO (np. standardowe klauzule umowne). Administrator może przekazywać Twoje dane osobowe do krajów trzecich w przypadku korzystania z systemów informatycznych dostarczanych przez podmioty mające siedzibę poza Unią Europejską i Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) albo gdy wynika to z powszechnie obowiązujących przepisów prawa unijnego bądź krajowego.
V. Okres przetwarzania danych osobowych
Twoje dane osobowe będą przetwarzane odpowiedni czas, w zależności od celu, dla którego dane osobowe zostały zebrane:
- dane przetwarzane w celu zawarcia i wykonania umów – do czasu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy lub przez wymagany przepisami prawa okres obowiązkowego przechowywania dokumentów dotyczących umowy – w zależności od tego, które z tych zdarzeń będzie trwać dłużej;
- dane przetwarzane w celu umożliwienia przesyłania Newslettera – przez okres niezbędny do przesyłania Newslettera, do czasu Twojej rezygnacji lub zaprzestania wysyłania przez Administratora tego rodzaju wiadomości;
- dane przetwarzane w celu prowadzenia korespondencji lub innej formy komunikacji – przez czas prowadzenia korespondencji oraz po jej zakończeniu, przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu Administratora, nie dłużej jednak niż do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń związanych z korespondencją;
- dane przetwarzane w celach marketingowych – do czasu zaprzestania realizacji określonego rodzaju działań marketingowych lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingowych – w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej;
- dane przetwarzane w celu wywiązania się z nałożonych prawem obowiązków – przez okres przechowywania dowodów potwierdzających wywiązanie się z tych obowiązków, nie dłużej jednak niż przez okres ich przedawnienia;
- dane przetwarzane w cela archiwalnych i dowodowych – do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń lub wymaganej prawem archiwizacji dokumentów – w zależności od tego, które ze zdarzeń będzie trwać dłużej;
- dane przetwarzane w związku z zarządzaniem profilem w portalu Facebook – przez czas trwania uzasadnionego interesu Administratora, nie dłużej jednak niż do czasu dokonania następujących czynności (i) anulowania polubienia profilu Administratora na portalu Facebook oraz (ii) usunięcia przez użytkownika wszelkich aktywności na tym profilu. Zaprzestanie przetwarzania danych nastąpi również w przypadku usunięcia konta użytkownika z portalu Facebook albo usunięcia przez Administratora swojego profilu z tego portalu. Dokonanie opisanych czynności nie jest równoznaczne z usunięciem danych archiwalnych dotyczących aktywności na portalu;
- dane przetwarzane w związku z zarządzaniem profilem w portalu LinkedIn – przez czas trwania uzasadnionego interesu Administratora, nie dłużej jednak niż do czasu dokonania następujących czynności (i) zaprzestania obserwowania profilu Administratora na portalu LinkedIn oraz (ii) usunięcia przez użytkownika wszelkich aktywności na tym profilu. Zaprzestanie przetwarzania danych nastąpi również w przypadku usunięcia konta użytkownika z portalu albo usunięcia przez Administratora swojego profilu z tego portalu. Dokonanie opisanych czynności nie jest równoznaczne z usunięciem danych archiwalnych dotyczących aktywności na portalu.
VI. Uprawnienia w związku z przetwarzaniem danych przez Administratora
1. RODO przyznaje następujące uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych,
- prawo do żądania sprostowania danych osobowych,
- prawo do żądania usunięcia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym),
- prawo do żądania ograniczenia przetwarzania,
- prawo do przenoszenia danych,
- prawo do wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych.
2. Jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody możesz ponadto w dowolnym momencie, bez podania przyczyny, cofnąć udzieloną zgodę, w dowolnej formie, w szczególności zaś wysyłając e-mail do Administratora danych pod adresem logifact@logifact.pl. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
3. Masz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uważasz, że przetwarzanie przez Administratora Twoich danych narusza przepisy prawa.
4. Nie wszystkie uprawnienia, o których mowa w ust. 1 będą Ci przysługiwać w odniesieniu do każdego przypadku przetwarzania. Jest to zależne od rodzaju przetwarzania i jego podstawy prawnej.
5. Dane osobowe nie są przetwarzane w sposób prowadzący do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania, które wywołuje skutki prawne.
VII. Postanowienia końcowe
Polityka prywatności może być okresowo aktualizowana. Aktualna wersja będzie zawsze dostępna na stronie https://logifact.pl.
POLITYKA PLIKÓW COOKIES
Niniejsza Polityka dotyczy plików cookies i odnosi się do sposobów ich wykorzystania w Serwisie.
1. Czym są pliki cookies?
- Poprzez pliki cookies należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Pliki cookies w zasadzie nie pozwalają na ustalenie tożsamości osób fizycznych, ale jedynie na identyfikację komputera i przeglądarki. Jednakże z uwagi na dbałość z jaką Administrator podchodzi do ochrony danych osobowych, do plików tych stosuje środki ochrony przewidziane dla danych osobowych. Zapisywanie plików cookies w pamięci przeglądarki nie ma negatywnego wpływu na Twoje oprogramowanie lub sprzęt. Plik cookie umożliwia odczyt informacji w nim zawartych jedynie serwerowi, z którego pochodzi.
- Administrator dokłada wszelkiej staranności, aby używanie na Stronie internetowej pliki cookies były bezpieczne dla Twojego urządzenia. Korzystanie z plików cookies nie oznacza pobierania od Ciebie informacji poufnych. Samo przechowywanie cookies lub uzyskiwanie do nich dostępu nie powoduje zmian konfiguracyjnych w Twoim urządzeniu.
- Podczas pierwszej wizyty na stronie wyświetlany jest baner umożliwiający zarządzanie zgodami na pliki cookies. Użytkownik może w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki w zakresie plików cookies
2.Do czego są używane pliki cookies?
Pliki cookies używane są w celu dostosowania zawartości Strony internetowej do Twoich preferencji oraz optymalizacji korzystania ze Strony internetowej, w tym:
- rozpoznawania urządzeń użytkowników i odpowiedniego wyświetlania na stronie internetowej;
- analizy statystyk odwiedzin (Google Analytics);
- prowadzenia działań remarketingowych (jeśli są wykorzystywane);
- dostosowania i optymalizacji Strony internetowej do potrzeb użytkowników, zapamiętywania preferencji dotyczących Strony internetowej (język, jej kolor, układ, rozmieszczenie treści);
- tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze Strony internetowej co umożliwia ulepszanie jej struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika;
- zapewnienia bezpieczeństwa i niezawodności działania ze Strony internetowej.
3.Jakie pliki cookies są używane na Stronie internetowej oraz jak długo są one przechowywane?
Na Stronie internetowej są wykorzystywane następujące rodzaje plików cookies:
- cookies techniczne – są one niezbędne do pracy Strony internetowej. Ich usunięcie lub odrzucenie może spowodować́ nieprawidłowości w funkcjonowaniu Serwisu.
- cookies sesji – są to tymczasowe informacje przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia sesji, czyli zamknięcia przeglądarki. Te pliki cookies działają zatem podczas Twojej wizyty na Stronie internetowej, po czym są automatycznie usuwane. Są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania niektórych funkcjonalności na Stronie internetowej;
- Strona internetowa może zawierać linki i odnośniki do innych stron internetowych,
w szczególności do portali internetowych. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za zasady ochrony prywatności na nich obowiązujące. Administrator zachęca, aby użytkownik po przejściu za pośrednictwem Strony internetowej na wskazane serwisy zapoznał się
z politykami prywatności obowiązującymi na tych stronach.
4.Usuwanie plików cookies
- Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
- Ograniczenie stosowania plików cookies, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na Stronie internetowej.
5.Jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby zarządzać plikami cookies bądź całkowicie je zablokować?
Przykładowa informacja dla wybranych przeglądarek:
Firefox: http://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
Chrome: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647
Microsoft Edge: https://support.microsoft.com/pl-pl/windows
Safari: http://support.apple.com/kb/HT1677?viewlocale=pl_PL&
Opera: https://help.opera.com/pl/latest/security-and-privacy/zko