Nasze projekty systemów WMS powstają w oparciu o indywidualne potrzeby Klienta, dzięki czemu idealnie odpowiadają na jego wymagania. Tym razem stanęliśmy przed wyzwaniem wdrożenia WMS w firmie Inter-Vion, lidera na rynku akcesoriów kosmetycznych. W swoim portfolio firma posiada także produkty do higieny osobistej, opatrunki oraz akcesoria do sprzątania. Specjalizuje się również w tworzeniu marek własnych dla sieci takich jak Hebe, Biedronka czy Lidl. Inter-Vion jest częścią francuskiej grupy La Brosse & Dupont. Produkty firmy trafiają do ponad 50 krajów na całym świecie, a rocznie realizowane są tysiące zamówień dla klientów w Polsce i za granicą.
Potrzeby Klienta
Dynamiczny rozwój firmy spowodował konieczność uruchomienia drugiego magazynu – tym razem magazynu paletowego. W nowej lokalizacji wdrożona została najnowsza wersja systemu WMS®logifact. Jednym z głównych celów projektu było dostosowanie systemu WMS do nowych, zmieniających się procesów w firmie po wybudowaniu nowego magazynu oraz zintegrowanie systemów w dwóch magazynach:
- magazyn półkowy (już istniejący) – obsługujący małe zamówienia
- magazyn paletowy – przeznaczony do obsługi dużych zamówień.
Wyzwania wdrożeniowe
Kluczowym wyzwaniem, jak wspomnieliśmy wcześniej, było połączenie w jednym systemie dwóch magazynów o różnych specyfikacjach. Dodatkowo należało zintegrować WMS z systemami nadrzędnymi, takimi jak ERP. Klient postawił również jasny cel: skrócenie czasu realizacji zamówień i zapewnienie efektywnych dostaw w modelu next day delivery.
Korzyści i optymalizacje
Wdrożenie przebiegło sprawnie – od etapu specyfikacji do uruchomienia systemu minęło zaledwie sześć miesięcy. Dzięki nowemu systemowi Inter-Vion dostosował swoje procesy do nowej struktury magazynowej, co umożliwiło klientom korzystanie z szybszych dostaw realizowanych w modelu next day.
Podsumowanie
Integracja kilku magazynów o różnych specyfikacjach zawsze stanowi wyzwanie, jednak udało się sprawnie wdrożyć system WMS®logifact. W efekcie usprawniono bieżącą działalJność Inter-Vion, co stworzyło solidne podstawy do dalszego rozwoju i jeszcze lepszej obsługi klientów.
