Udoskonalenie logistyki i obsługi Klienta w waptece.

17.07.2024
Magdalena Bryszewska

 

 

 

 

Jedną z prężniej rozwijających się branż w ostatnich latach jest branża farmaceutyczna w tym apteki internetowe. Z pewnością do tego rozwoju przyczyniła się pandemia a apteki internetowe są tego doskonałym przykładem. Coraz częściej Klienci wybierają tą wygodną w obsłudze formę zakupu zamiast tradycyjnego zakupu stacjonarnego.

 

 

Wapteka.pl jest jedną z bardziej popularnych wśród polskich konsumentów aptek internetowych. Bogata oferta leków OTC, suplementów diety, wyrobów medycznych oraz innych produktów w połączeniu z wysokimi standardami obsługi klienta procentują dobrymi wynikami sprzedażowymi. Ale tu jest jedno ale, niezawodność, terminowość, szybkość czy jakość obsługi klienta nie byłaby możliwa bez WMS czyli systemu do zarządzania procesami w magazynie.

 

 

Wdrożenie WMS zakończyliśmy z końcem maja w magazynie wapteka w Łodzi, w którym są dostarczane, kompletowane i wysyłane produkty do odbiorców. Magazyn o powierzchni 4000 m² jest obsługiwany przez kilkunastu magazynierów. Dzięki wdrożonemu WMS-owi, wapteka mogła usprawnić swoje procesy logistyczne i zapewnić wysoką jakość obsługi klienta, co zdecydowanie jest trudniejsze a wręcz czasami nie do osiągnięcia bez wdrożonego systemu WMS.

 

 

Projekt obejmował integrację WMS z istniejącym systemem ERP. Standardowa wersja systemu WMS została rozbudowana o funkcjonalności wymagane z uwagi na ukształtowanie magazynu, takie jak m.in. obsługa antresoli, zarówno w procesie przyjęcia (formowanie palet na konkretne piętro antresoli) jak i wydania (kompletacja z przekazaniem jednostek pomiędzy piętrami antresoli). Wdrożone zostały funkcjonalności popularne w magazynach e-commerce, takie jak zaawansowany multi-picking, specjalna obsługa zamówień jednosztukowych, obsługa strefy braków (z uwagi na brak możliwości wysłania niepełnego zamówienia bez kontaktu z klientem) czy modyfikacje pozwalające w łatwy sposób zarządzać i kolejkować zamówienia z różnych kanałów sprzedaży i obsługiwane przez różnych kurierów.

 

 

Dzięki wdrożonemu systemu WMS, magazyn jest w stanie obsługiwać obecnie kilka tysięcy linii dziennie. Klient, dążąc do usprawnienia swoich procesów logistycznych, wybrał ofertę Logifactu ze względu na zaufanie do kompetencji zespołu, który u nas pracuje. 

 

 

Wdrożenie systemu logifact® WMS umożliwiło Klientowi nie tylko poprawę efektywności operacyjnej, ale również przygotowało magazyn na dalszy rozwój i zwiększenie skali działalności.