Logifact-Systems z sukcesem zaimplementował dodatkowe moduły funkcjonalne do systemu zarządzania magazynem logifact® WMS obsługujące Centrum Dystrybucyjne firmy ARTIM w Opolu.
Opracowane i dostarczone rozwiązania optymalizują obsługę operacji logistycznych dla zleceń pochodzących z kanału sprzedaży e-commerce, dostarczanych przez sklep internetowy.
Firma ARTIM, to lokalny lider w dystrybucji materiałów biurowych, właściciel marki ATAKTO.pl, popularnego polskiego serwisu internetowego z artykułami dla biura, szkoły i domu.
Centrum Dystrybucyjne firmy ARTIM, obsługuje wysyłki do odbiorców hurtowych ale także coraz w większym zakresie – zlecenia w kanale e-commerce pochodzące ze sklepu internetowego. Firma ARTIM jest przykładem firmy, która coraz w większym stopniu z powodzeniem wykorzystuje do sprzedaży kanał internetowy, oraz dla której dostarczyliśmy sprawdzone rozwiązania w ramach systemu WMS, które ułatwiają pracę w magazynie obsługującym kanał e-commerce.
E-commerce to obecnie najszybciej rozwijający się kanał sprzedaży zarówno na świecie jak również w Polsce. Według najnowszych danych, liczba sklepów internetowych w Polsce wynosi aktualnie około 90 000. Sklepów tego typu przybywa regularnie od kilkunastu lat, jednak tak duży, skokowy wzrost ich liczby w latach 2020/2021, jest zjawiskiem bez precedensu.
Przykładowo „Rzeczpospolita” podaje, że według badań, w internecie zakupy robiło do niedawna ponad 60 proc. polskich użytkowników sieci. Dodatkowo, w związku z pandemią Covid-19 i w następstwie zamknięcia wielu stacjonarnych sklepów oraz zmiany w sposobie kupowania na realizację zakupów w kanale internetowym, współczynnik ten z pewnością będzie większy.
Sukces w branży e-commerce nie jest jednak wcale tak oczywisty. Prowadzenie sprzedaży internetowej wymaga sporo wysiłku organizacyjnego jak również przemyślanych inwestycji w odpowiednie narzędzia informatyczne. Jedną z takich inwestycji jest zakup i wdrożenie systemu do zarządzania magazynem dedykowanego dla branży e-commerce, aby osiągnąć gotowość do obsługi coraz bardziej wymagających klientów indywidualnych realizujących zakupy przez internet.
Odpowiedzią firmy Logifact-Systems, na taką potrzebę rynkową jest system zarządzania magazynem, zaprojektowany i dedykowany dla magazynów dystrybucyjnych obsługujących kanał e-commerce.
Do istotnych, z punktu widzenia e-commerce, modułów i funkcjonalności systemu logifact® WMS można zaliczyć:
- obsługę Multi-Order-Picking’u, z możliwością automatycznego łączenia pojedynczych list kompletacyjnych w listy zbiorcze
- oddzielną obsługę zleceń jednopozycyjnych i wielopozycyjnych w procesie kompletacji, z mechanizmami do agregacji zleceń jednopozycyjnych w zbiorcze listy kompletacyjne
- szybką obsługę on-line zewnętrznych firm kurierskich poprzez platformę systemu WMS dedykowaną do obsługi firm kurierskich,
- obsługę kasową podczas procesu kontroli dostaw do magazynu, procesu rozkładania towarów oraz procesu kompletacji,
- obsługę kontroli towarów wchodzących do magazynu podczas ich rozkładania na półkach,
- zintegrowaną obsługę procesu kontroli z przepakowaniem
- zarządzanie kompletacją towarów akcyjnych (m.in. bestsellerów),
- obsługę „domawianych” produktów z możliwością priorytetowej kompletacji m. in. w strefie x-dock.
System WMS posiada interfejsy do współpracy z platformami e-commerce m.in. takimi, jak: Magento, IAI Shop a także wyspecjalizowane interfejsy w przypadku, gdy ogniwem pośrednim pomiędzy systemem WMS a platformą e-commerce są systemy ERP takie jak np. Comarch ERP XL, ALTUM, Microsoft Dynamics AX, IFS, SAP Business One i inne.
System logifact® WMS e-commerce pozwala sprawne zarządzanie magazynem oraz na automatyzację szeregu procesów logistycznych każdego e-commerce’u.