Oprogramowanie do zarządzania magazynem w centrum dystrybucyjnym firmy Domino Polska

02.02.2020
Agnieszka Chojak

 

Nasza firma zawarła umowę z Domino Polska. Jej przedmiot to dostarczenie i wdrożenie systemu zarządzania magazynem logifact® WMS.

 

 

W związku z potrzebą usprawnienia pracy centrum dystrybucyjnego zlokalizowanego w Bielawie, władze spółki Domino Polska podjęły decyzję, że zastosowane zostanie profesjonalne oprogramowanie do zarządzania magazynem. W tym celu Domino nawiązała współpracę z Logifact-Systems. Jej przedmiot to dostarczenie i kompletne wdrożenie systemu logifact® WMS w magazynie.

 

Zawarta pomiędzy spółkami umowa objęła przeprowadzenie projektu wdrożeniowego w standardowej procedurze.
W pierwszym etapie powstała szczegółowa specyfikacja procesów logistycznych przeznaczonych do zarządzania w oparciu o program WMS. Procesy logistyczne analizowane były pod względem przepływu materiałów jak i towarzyszącego mu przepływu informacji dla istniejącej struktury zaopatrzeniowo – dystrybucyjnej.

 

Kolejny etap projektu to przygotowanie systemu do uruchomienia. W tym celu oprogramowanie magazynowe wymagało kastomizacji zarówno pod kątem programistycznym jak i konfiguracji logistycznej, w takim zakresie, jaki wyznaczały konkretne potrzeby Klienta. W ten sposób przygotowany system WMS, bazując na skompletowanej i odpowiednio przygotowanej infrastrukturze technicznej, obejmującej m.in. serwer z bazą danych, terminale mobilne z czytnikami kodów kreskowych pracujące w sieci radiowej etc., został uruchomiony w magazynie i rozpoczął obsługę rzeczywistych przepływów magazynowych.

 

Pierwsze dni funkcjonowania systemu przebiegały w warunkach ścisłego nadzoru konsultantów Logifact-Systems oraz po gruntownym i szerokim przeszkoleniu pracowników klienta, którzy musieli nabyć biegłości w pracy z zastosowaniem zaawansowanego oprogramowania do zarządzania magazynem.

W ramach wdrożenia systemu WMS przeprowadzono również jego integrację z systemem ERP oraz z informatycznymi platformami firm kurierskich, współpracujących z magazynem.

 

Spółka Domino Polska to prężnie rozwijające się przedsiębiorstwo handlowe specjalizujące się między innymi w dystrybucji klamek oraz okuć drzwiowych.
W skład oferty handlowej wchodzą ponadto profesjonalne urządzenia do malowania oraz agregaty natryskowe amerykańskiej firmy GRACO, których firma prowadzi sprzedaż, wypożyczanie i serwis. Z czasem oferta firmy wzbogaciła się o taki asortyment, jak wizjery, zawiasy, zamki, gałki i odbojniki.

 

Oferta Domino skierowana jest zarówno do klientów detalicznych, jak i hurtowych na terenie całego kraju. Powszechna dostępność oferowanych produktów została umożliwiona poprzez współprace z najbardziej znanymi dystrybutorami materiałów wykończeniowych, takimi jak np. popularne markety budowlane, w tym OBI, Leroy Merlin, Brico Marche, PSB Mrówka i inne.

 

Od 2010 roku we władanie firmy Domino Polska weszła marka Wild Wood, posiadająca szeroki wachlarz podłóg z drewna egzotycznego oraz podłóg laminowanych, a także sprzęt niezbędny do ich montażu.
Na Dolnym Śląsku prosperuje także salon firmowy o powierzchni 1200 m², oferujący szeroki wybór płytek ceramicznych, armatury sanitarnej, drzwi, podłóg i farb.

Domino od ponad 30 lat troszczy się o komfort i najwyższą jakość wykończenia polskich domów, która potwierdzona została certyfikatami zgodności z Polską Normą oraz licznymi nagrodami otrzymanymi w prestiżowych konkursach.

 

Wdrożone oprogramowanie do zarządzania magazynem logifact® WMS spełniło oczekiwania klienta. Dopasowany pod kątem funkcjonalnym do specyficznych cech logistyki zakładu system obsługuje coraz szerszy strumień towarowy, zapewniając poprawną koordynację prac magazynowych oraz pełną kontrolę nad asortymentem magazynowym a także szereg innych korzyści.